[O2] Czy nie zaszkodze zakrywając chłodnicę ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolek121
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 126
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    [O2] Czy nie zaszkodze zakrywając chłodnicę ?

    ryhO, wierz mi - nie jestem nerwus :szeroki_usmiech

    Ale bez kawy to.. hmmm.. jeszcze był bym w letargu i nawet pompki by mi nie pomogły
    Sebastian J.
  • gruto
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1262
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O2] Czy nie zaszkodze zakrywając chłodnicę ?

    Czy nie zaszkodze silnikowi zakrywając chłodnicę jakims kartonem . do pracy mam nie daleko i mam kłopot z rozgrzaniem silnika

    Komentarz

    • greszczyn
      Elegance
      • 2005
      • 893
      • Nissan

      #3
      Przesłoń tylko połowe i będzie dobrze . W razie przegrzania są wentylatory .

      Komentarz

      • SuchyX
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1170

        #4
        Klekoty raczej cierpią na brak temp niż benzyny jak zasłonisz to nie powinno sie nic dziać ja jeżdże z zasłoniętą co roku i ani razu nic się nie stało :P
        Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
        Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          gruto, tylko nie kartonem.Pod wpływem wilgoci z różnicy temperatur,lub zwykłego deszczu rozpuści się i zaklei chłodnicę.Ja stosuję kawałek boazerii PCV.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • shado
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 5315
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Proponuję zawsze zaczynać od "szukajki" i nie rozpoczynać kolejny raz tej samej dyskusji:
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              W tych wszystkich prawidlach jest tylko jeden problem. W OII TDI mamy FMIC, wiec zakrywajac chlodnice zakryjemy rowniez chlodnice do turbo, wiec w pewnym momencie silnik zacznie sie ciut kisic Jak komus to nie przeszkadza to czemu nie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • stysiek
                Rider
                • 2007
                • 537

                #8
                Maicroft, a jeśli się zakryje ale pomiędzy FMIC a chłodnicą ???

                FMIC jest chyba pierwszy, pozniej chłodnica od klimy, i na koncu chłodnica płynu...

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Mozna sie tak bawic, ale IMO jak juz to zakryc polowe. Z drugiej strony ogrzewanie w OII przynajmniej 2.0TDI jest duzo wydajniejsze niz mialo to miejsce w AHFie, wiec powoli nie ma co kombinowac.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • stysiek
                    Rider
                    • 2007
                    • 537

                    #10
                    a może zimy nie będzie ???

                    Komentarz

                    • ===Tomy===
                      Rider
                      • 2006
                      • 552

                      #11
                      Zamieszczone przez stysiek
                      a może zimy nie będzie ???
                      Może po prostu dać sobie spokój tym sposobom sprzed epoki dużych Fiatów i Polonezów
                      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                      Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                      Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Sprawny termostat w zupełności rozwiązuje sprawe.
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • stysiek
                          Rider
                          • 2007
                          • 537

                          #13
                          Zamieszczone przez ===Tomy===
                          Może po prostu dać sobie spokój tym sposobom sprzed epoki dużych Fiatów i Polonezów
                          ja tam nie zasłaniam, no chyba że zobaczę że w trasie jest niedogrzany.
                          ale wg mnie tak zimno to chyba nie będzie...

                          Komentarz

                          • Octan
                            Rider
                            • 2006
                            • 653

                            #14
                            Ja dawno temu kupiłem osłone z ciemnego pleksi i zasłaniam ale widzę że to niewiele daje .Zarówno z osłonką jak i bez dosyć długo się rozgrzewa a jeśli jest różnica, to tak niewielka że szkoda sobie zawracać dupe.

                            Komentarz

                            • wasyl900
                              Drive
                              • 2007
                              • 50

                              #15
                              Panowie od tego wszystkiego jest sprawny termostat i nie rozumiem po co zasłaniać chłodnicę jeżeli silnik do momentu nagrzania pracuje na małym obiegu czyli około 90 stopni i jeżeli chłodnica zaczyna robić się ciepła wcześniej to po prostu wymiana termostatu.

                              Komentarz

                              • marnik79
                                Drive
                                • 2006
                                • 76

                                #16
                                W ubiegłym roku raz żałowałem że nie zasłoniłem chłodnicy. Jechałem o 4 rano do Wawy, za oknem -32C. I weź tu człowieku wybieraj: czysta szyba czy ciepły silnik.
                                Jak puszczałem LO to szron zachodził szybę, jak tylko robiłem 18 to zaraz wskaźnik temp silnika spadał do pozycji jak przed startem. I tak 2 godz. A jechałem na 4 biegu. Na piątym nawet sie nie wskażnik nie podnosił.
                                Po tej przygodzie zakryłem wloty, ale mrozy sie skonczyły. :wink:
                                Na duże mrozy polecam zasłonki. Ale przy temp takich jak teraz to nie ma sensu. Nic nie da. Diesel jednak jest oszczedny w uwalnianiu ciepła - moc idzie w koła
                                Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
                                Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie

                                Komentarz

                                • rogoz
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 397

                                  #17
                                  Jako kompromis polecam osłonę zimową z Heko. Wygląda estetyczniej od tektury, nie zakrywa całej chłodnicy i co najwazniejsze - syf z solą nie jest zasysany pod maskę przez grilla

                                  Komentarz

                                  • Jabar1975
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3331

                                    #18
                                    Zamieszczone przez stysiek
                                    Maicroft, a jeśli się zakryje ale pomiędzy FMIC a chłodnicą ???
                                    co czy zaslonisz przed czy za to przeplyw i tak bedzie bliski zeru.
                                    Zamieszczone przez marnik79
                                    Jechałem o 4 rano do Wawy, za oknem -32C. I weź tu człowieku wybieraj: czysta szyba czy ciepły silnik.
                                    Jak puszczałem LO to szron zachodził szybę, jak tylko robiłem 18 to zaraz wskaźnik temp silnika spadał do pozycji jak przed startem. I tak 2 godz. A jechałem na 4 biegu. Na piątym nawet sie nie wskażnik nie podnosił.
                                    to ja bym sprawdzil czy cos jest nie halo z termostatem, w czasie zimy stulecia - bez zadnych wynalazkow na chlodnicy jezdzilem przy tem -25stopni i to ladnych pare seteke km - do Gorzowa i z powrotem (ponad 4 tys km w miesiacu jak tak pizdzilo) i nie bylo problemu z temp. co prawda troche dluzej sie silnik nagrzewal (BKD) ale na trasie nie bylo opcji zeby mu temp spadla wiecej niz 10st ponizej normy (sadzac po wskazniku) a temp w srodku ustawiona byla caly czas na 24 st.
                                    nasza droga: www.wpzs.pl

                                    Komentarz

                                    • marnik79
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 76

                                      #19
                                      Termostat jest sprawny. Przy temperaturach takich jak piszesz nie ma żadnego problemu, temp jest 90. Pisałem o jednym takim przypadku przy -32C, jak puszczenie nagrzewnicy schładzało silnik tak na poważnie i żeby go zagrzac ponownie do 90 musiałem chwilowo wyłaczać ogrzewanie.
                                      Poza tym sam piszesz ze temp silnika spadała u Ciebie też przy konkretniejszych mrozach. A tak na marginesie jadąc z Lublina do Wawy nie spotkałem wtedy do Kołbieli żadnego samochodu
                                      Wtedy własnie by się przydało zakryć. 8)
                                      Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
                                      Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie

                                      Komentarz

                                      Pracuję...